دفینه و تغییرات جغرافیای طبیعی :

دفینه و تغییرات جغرافیای طبیعی

جغرافي دانان، از ديرباز، طراحي و بهره گيري از انواع مدل ها را همواره اصلي مهم در تحقيقات به شمار آورده اند. در دهه هاي گذشته، جغرافي دانان طبيعي در جهت حل مسايل موجود و پاسخگويي به سووالات طرح شده در قلمروهاي جغرافيايي و به منظور رسيدن به اهداف از پيش تعيين شده، شيوه هاي مدلسازي متنوعي را تجربه نموده اند. در اين رهگذر، آنان از فناوري هاي عصر خود به نحو مطلوب بهره برده و به منظور انعکاس و نمايش اصولي واقعيت هاي سطح کره زمين – از طريق انواع مدل ها – سبک متنوع و تعريف شده اي عرضه داشته اند.


اما در دهه هاي اخير، به دليل رشد شگفت انگيز فناوري هاي رايانه اي، ابداع ابزارهاي مشاهدات جديد، گسترش سيستم هاي ارتباطاتي، و مطرح شدن جنبه هاي کاربردي، ساختار و نحوه به کارگيري مدل ها در جغرافياي طبيعي نيز دستخوش تغييرات اساسي گرديده است.

دفینه و تغییرات جغرافیای طبیعی
دفینه و تغییرات جغرافیای طبیعی

در اين ارتباط، هدف اساسي حاضر مطرح کردن نقش انواع مدل ها در بيان واقعيت هاي مورد نظر قلمرو جغرافياي طبيعي است. بنابراين، فراموش کردن محل دفن یک گنجینه یا تغییرات جغرافیایی در محل دفن دفینه ها می‌تواند باعث دشوار شدن و طولانی‌ مدت شدن بازیافت آن شود. از گنجینه های معروف در آسیا می‌توان به دفینه دژ زیویه در ایران و دفینه طلاتپه در افغانستان اشاره کرد. بسیاری نیز از بزرگترین دفینه جهان در ایران نام می‌برند که هنوز یافت نشده است. این دفینه که به گفته باستان شناسان حدوداً نصف دارایی خاندان هخامنشی بوده، تا به امروز همچنان در مکانی به شعاع ۱۰۰ کیلومتر، در اطراف شهر همدان خفته است. گنجینه‌ای که معلوم نیست کی و کجا بیدار شود و جهانیان را محو عظمتش کند.

دفینه‌ها ممکن است پس از مدت‌های مدید توسط جویندگان گنج، باستان‌شناسان، یا توسط افراد معمولی به‌طور اتفاقی کشف شوند. اشیای کشف‌شده باارزش توسط جویندگان گنج یا افراد غیرکارشناس معمولاً معروف به اشیای «زیرخاکی» است.

فراموش شدن محل دفن یک دفینه یا تغییرات در جغرافیای محل می‌تواند باعث سخت شدن و طولانی‌مدت شدن بازیافت آن شود.

شرکت فلزیاب کاوش اماده خدمات رسانی به شما مشتریان گرامی میباشد شرکت کاوش با 20 سال سابقه درخشان سعی دارد با ارسال به سراسر نقاط  دنیا  وگارانتی و خدمات  پس از فروش  واموزش و تست  در زمین  به شما عزیزان  خدمات ارائه میدهد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید .

09122200779

لطفا صفحه اینساگرام مارا دنبال کنید.

Faraz_felezyab@

Felezyab_faraz1992@