خانه های قدیمی در گنج یابی: خانه های قدیمی در گنج یابی برای گنجینه های شخصی مکانهای خیلی مهمی بودند . انسانها جواهرات و پول ،اشیاء با ارزش خود را در نزد کیترین محل ممکن به خانه خود دفن می کردنند تا بتوانند به راحتی آن را کنترل کنند ودر جلوی چشم خود مخفی می کردند این کی رفتار طبیعی است. با این حال شخص مخفی کننده گنج سعی خواهد کرد که جاهایی را انتخاب کند تا کسی به آن محل شک نکند این برای شخص مخفی کننده گنج خیلی مهم بوده است. راد فلزیاب معتبر ترین شرکت خرید و فروش فلزیاب در ایران .

معماری خانه های ایرانی در گذشته بسیار متفاوت با آنچه که در امروز می‌بینیم بوده است و شناخت نقشه خانه های قدیمی می تواند راهگشای ما در پیدا کردن دفینه در آن ها باشد. در موارد بسیار دیده شده است که در داخل چاه های موجود در خانه ، تنورهای نان پزی ، آبراه های ایجاد شده برای عبور آب قنات و… گنج و دفینه یافت شده است. همانطور که در بالا ذکر کردیم ویژگی بارز خانه های قدیمی در ایران مساحت بسیار زیاد آن ها است و این ویژگی آنها را برای دفن گنج و دفینه ایده آل می کند.

 

در بسیاری از خانه های قدیمی در ایران محلی را برای پنهان شدن افراد خانه از خطرات تعبیه می کردند. برای مثال در بسیاری از خانه ها در داخل مطبخ چاهی حفر میکردند که به بیرون از خانه راه داشت و درب ورودی چاه را با تنور نان پزی به طرز ماهرانه‌ای می پوشاندند. محل بسیاری از این راهرو های مخفی را فقط صاحبخانه می دانست و اگر اتفاقی برای صاحب خانه می افتاد و یا کشته می شد ممکن بود که این راهروهای مخفی برای همیشه پنهان بماند.

آب انبار در گنج یابی ، یکی از جاهایی که برای پنهان کردن دفینه ها مورد استفاده قرار میگرفت.

اب انبار های قدیمی بود که به شکل هرم داخل آن و هم از بیرون در ۴ جهت اصلی به عنوان یک نشانه مشاهده می شوند
و معمولا زیر پلکان ورودی به آب انبار و کف آب انبار محل پنهان کردن دفینه می باشد که با گل پخته و ساروج عایق بنده میکردند.آب‌انبار حوض و یا استخر سرپوشیده‌ای است که برای ذخیره آب معمولاً در زیر زمین ساخته می‌شود .

در مناطق کم‌آب و کویری آب انبار را از آب باران و یا جویبارهای فصلی پر می‌کنند ،آب معمولاً در زمستان ذخیره شده و در تابستان به کار می‌رود.

 

شرکت راد فلزیاب اماده خدمات رسانی به شما مشتریان گرامی میباشد شرکت کاوش با 20 سال سابقه درخشان سعی دارد با ارسال به سراسر نقاط  دنیا  وگارانتی و خدمات  پس از فروش  واموزش و تست  در زمین  به شما عزیزان خدمات ارائه میدهد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید .

09122200779

لطفا صفحه اینساگرام مارا دنبال کنید.

Faraz_felezyab@

Felezyab_faraz1992@